Platform bağımsızlığı olan ve tek kişinin yapabileceği türden oyun yapmak için en uygun programlama dili hangisi ?

Not: Linux kullanıyorum lütfen c,c#,c++ gibi cevaplar vermeyin.

Şuanda Java öğreniyorum ve başlarındayken yanlış yolda ilerlememek için soruyorum :)

soruldu: 04 Kas '13, 16:05

Gibrindy's gravatar image

Gibrindy
141101418
cevap kabul oranı: 0%

değiştirildi: 11 Eyl '14, 05:56

%C3%B6zcanacar's gravatar image

özcanacar ♦♦
17.2k59183183

C,C#,C++ gibi cevaplar verilmemesini istiyorsun. Nasıl bir cevap bakıyorsun? :)

(12 Eyl '14, 19:10) Dkyc Dkyc's gravatar image

dilden ziyade öğrenmek için ne kadar vakit ayırmak istediğiniz önemli olabilir. java ile bile oyun geliştirseniz, kontroller ve bazı platform özellikleri nedeniyle her platform için ayrı çalışmanız gerekecek. ayrıca ilk oyununuzu çabuk çıkarmak isterseniz içinde değişik kütüphane ve motorların bulunduğu hazır bir oyun motoru kullanmanız yerinde olacaktır ki oyun motorlarında genelde motorun yazıldığı dilin yanında bir de script dilleri kullanılır. böylece geliştirme yapılırken her seferinde oyun motoru değil sadece scriptler derlenir.

yeni başlıyorsanız ve ilk oyununuzu çabuk çıkarmak isteğiniz varsa (ki kendim bu kategorideyim) gideros(2d mobil oyunlar için), unity3d(wyiwyg editörü gayet kullanışlı), monogame(eski xna), jmonkey(java ile geliştirme yapmak için) tercih edilebilecek oyun motorlarıdır sanırım. 2d/3d grafik, ses, fizik ve kontroller için hazır çözümler sunulduğundan oyun yapımını öğrenmeye odaklanabilirsin.

permanent link

cevaplandı: 11 Kas '13, 06:45

baran's gravatar image

baran
2.1k81939
cevap kabul oranı: 30%

unity3d güzel ama ben Linux kullanıyorum ve Windowsu hiç sevmiyorum. Mobil için oyun yapmaya şuanda pek sıcak bakmıyorum. jmonkey güzel duruyor eğer yaptığım bir oyun java gibi tüm sistemlerde çalışıcaksa tam bana göre.Ve java'da ayrı platformlara farklı kod yazmayı ilk sizden duyuyorum. Java ile ilgili araştırma yaptım ve en az 10 defa "Yazılan kodlar tüm sistemlerde çalışır." gibi yazılarla karşılaştım.

(11 Kas '13, 14:06) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

oyun kontrolleri platforma göre değişiklik gösterebilir. controller, klavye+fare gibi(sadece pc hedefleniyorsa sorun olmayacaktır). kullanılan java+opengl kütüphanelerinde desteklenen opengl sürümü platformda çalışmayabilir(yeni sistemlerde sorun olmayacak). depolama için işletim sisteminin kendi yapısı kullanılabilir(zira daha önce web uygulaması geliştirdiğimde linux'ta çalışan sqlite driverı windows'ta sıkıntı çıkarmıştı). bunlar jvm ile alakası olmayan ve platform farklılıklarından çıkan sorunlar. ya fiziksel nedenlerle yada jni nedeniyle platforma bağlılık söz konusu oluyor.

(11 Kas '13, 18:17) baran baran's gravatar image

teşekkürler, jmonkey kullanmak için hangi sevide java bilmek gerekiyor ?

(12 Kas '13, 02:49) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Tek başına oyun yapmak istiyorsan, ki uzmanlaşmış 3-5 kişinin yaptığı oyunlar bile piyasadaki oyunlarla karşılaştırması doğru ve/ya adil olmadığı için 'Indie' kategorisinde satılır; en iyi şansın http://unity3d.com/ . Bu kendi IDE si ve kütüphaneleri olan, programlama dili olarak C# kullanan (Java'ya uzak bir dil değil) ve hemen her platform için client üretebilen bir platform. Tek problem Linux versiyonu henüz yapım aşamasında.

Not: İleride hatırı sayılır bir oyun programcısı olmak istiyorsan C++ mutlaka öğrenmelisin. Bunun Linux veya Windows ile alakası yok.

permanent link

cevaplandı: 04 Kas '13, 23:53

Dkyc's gravatar image

Dkyc
1.6k1920
cevap kabul oranı: 29%

C# yerine Java tercih ediyorum ve C++ tabikide öğrenicem Linux'de de c++ derleyicisi var ama visual stdio kadar güçlü değil oyuzden platform bağımsızlığı tam olan bir programlama dili istiyorum ve c,c# ve c++ buna dahil değil.

(05 Kas '13, 03:10) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Platform bağımsızlığının ne olduğunu ve "Linux'de olan C++ derleyicisinin" "visual studio" kadar güçlü olmadığını sana kim söyledi? Gerçek bir araştırma yapmadan kulaktan dolma bilgileri hakikat kabul edersen kendine zarar verirsin.

(06 Kas '13, 04:06) Dkyc Dkyc's gravatar image

Platform bağımsızlığı derken yazılan bir kodun tüm işletim sistemlerinde çalışmasını kast ediyorum, Java'da ki en güzel şeylerden biri, yani G++ ta iyi bir derleyici olabilir ama tüm işletim sistemleri için farklı kodların yazılması çaylak programcıları(benim gibi) korkutuyor..

(06 Kas '13, 04:26) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Java ile ilgili geliştirme yapmak istiyorsan LibGDX en iyi seçimlerden biri olabilir. Hem farklı platformlarda rahatlıkla çalışan bir framework hem de çalışma mantığı ve mimarisi anlaşılır. Şu anda çoğu mobil oyun geliştirme şirketi bu framework'ü kullanıyor. Tabi yanında bazı nesne düzenleme yardımcı araçları da kullanılıyor. Unity3d ve cocos2d 'yi de alternatif olarak önerebilirim.

permanent link

cevaplandı: 05 Kas '13, 15:12

Tugrul%20Asik's gravatar image

Tugrul Asik
1.3k716
cevap kabul oranı: 26%

LibGDX sadece mobil için mi yoksa hem bilgisayar hemde mobil için mi ?

(05 Kas '13, 15:29) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Hem desktop hem mobil için. Sadece 1-2 kütüphane ekleyerek android ve ios uygulaması haline dönüştürebilirsin. Ayrıca kendi içinden native kodlarda çağırabiliyorsun.

(05 Kas '13, 15:31) Tugrul Asik Tugrul%20Asik's gravatar image

Teşekkürler.

(06 Kas '13, 03:20) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Rica ederim. İyi çalışmalar

(06 Kas '13, 04:47) Tugrul Asik Tugrul%20Asik's gravatar image

Programlama dili mi platform mu? Sorunu platform diye düşünürsek Unity 3d yi araştır bak ve c#-javascript ile yazıyorsun.Boo da var ama kımse kullanmıyor gıbı bırsey.Çok fazla kaynakta var.Sadece android için AndEngine vardı onu kullanmıstım başta.Oda güzel bir yer biraz amelece diyenler var ama bence oyun programlamaya başlangıç için bulunmaz hint kumaşı.

permanent link

cevaplandı: 04 Kas '13, 16:59

scorf's gravatar image

scorf
965610
cevap kabul oranı: 0%

Çok büyük oyunlar peşinde değilim aslında :) bu kadar karışıklığa gerek yok.. Ben programlama dili ile oyun yapmak istiyorum ve en uygunu hangisidir diye soruyorum, platform bağımsızlığı derken ise; tüm işletim sistemlerinde çalışabilicek türden progragramlama dili. Mesela Java.

(04 Kas '13, 17:38) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Öncelikle "derleyici" ve "geliştirme ortamı" kavramlarını iyi öğrenmek gerek.

Soruya gelirsek, eğer oyun sektörüne girmek istiyorsanız, EA, Valve gibi büyük şirketlerde çalışmak istiyorsanız, kesinlikle C++. Başka bir dil yok. Zaten bu şirketlerin iş ilanlarına bak, %99 C++ programcısı ararlar.

Yok ben hobi olarak uğraşıyorum, fazla büyük bir hedefim yok diyorsan, Java öğren.

Not: Linux kullanıyorum lütfen c,c#,c++ gibi cevaplar vermeyin.

Zaten JAVA dışında bir dil mi kaldı önermek için?

Son olarak en taşınabilir ve platform bağımsız olan dil C\C++ 'dır.

permanent link

cevaplandı: 12 Eyl '14, 04:29

kagan's gravatar image

kagan
1.2k61323
cevap kabul oranı: 7%

değiştirildi: 12 Eyl '14, 04:30

Öncelikle Java ile istediğin oyunu yapabilirsin Desktop ve Mobil cihazlar için. Eğer Basit mobil oyunlar geliştirmek istiyorsan da sana tavsiye edebileceğim actionscript 3.0 ile air tabanlı oyunlar geliştirebilirsin. Ayrıca HTML5'in hala oyun programlamaya hazır olduğunu düşünmüyorum. Özetle; Java iyi ve derin bir yoldur geliştirmek istediğin oyunuda javayla yapmaya başla bence.

permanent link

cevaplandı: 05 Kas '13, 00:16

arman's gravatar image

arman
88981420
cevap kabul oranı: 42%

Yani Javaya devam mı ? :)

(05 Kas '13, 03:11) Gibrindy Gibrindy's gravatar image

Kesinlikle Javaya devam ve "Başladığın projeyi kesinlikle bitirmeye çalış bittikten sonrada yeni özellikler ekleyerek hem kendi java bilgini hemde uygulamanı geliştirmiş olursun."

(05 Kas '13, 04:36) arman arman's gravatar image

Çok saolun, Java öğrenirken şüphe duyuyordum istediğimi yapamayabilirim diye, şimdi o şüpheden eser kalmadı.. Tavsiye içinde teşşekkürler.

(05 Kas '13, 11:23) Gibrindy Gibrindy's gravatar image
Cevabınız
toggle preview

Bu soruyu takip et

E-Posta üzerinden:

Üyelik girişi yaptıktan sonra abonelik işlemlerini yapabilirsiniz

RSS üzerinden:

Cevaplar

Cevaplar ve Yorumlar

Yazı Formatlama

  • *italic* ya da _italic_
  • **bold** ya da __bold__
  • link:[text](http://url.com/ "başlık")
  • resim?![alt text](/path/img.jpg "başlık")
  • liste: 1. Foo 2. Bar
  • temel HTML etiketleri de kullanılabilir

Bu sorunun etiketleri:

×46
×42
×15

Soruldu: 04 Kas '13, 16:05

Görüntüleme: 3,598 kez

Son güncelleme: 12 Eyl '14, 19:10

powered by BitNami OSQA