sevgili arkadaşlar ben işsiz bir arkadaşınızım c# belli düzeyde biliyorum fakat işe girmek için çok daha detaylı bilgilere ihtiyacım vardı .fakat maddi sorunum yüüznden ve ingilizce eksikliğimden vede tecrübe + proje bilgi eksiliğinden dolayı işsiz kaldım.

2 ay kadar önce yıllardır mahkemelik olan tarlalarımız satıldı ve zatıma yani bana 120.000 tl gibi bir para kaldı.şimdi kafamda iki şey var

1- ya kurumsal eğitim veren iyi bir firmadan java +oracle (tabi javayı web kanadını komple almaktan bahsediyorum frameworkler dahil eksiksiz olarak.)+ proje uygulamasıda öğrenıcem . hastane veya erp projeleri alanında uygulama eğitimide alıcam .

2- veya kendime bi iş kurucam kafamda bir ilki iş var ha tutarmı bilmem .

acaba yol göstere bilirmisiniz ne yapmam lazım java eğitimle iş bulamamaktan korkuyorum malum c# ile iş bulamadım .

soruldu: 26 Nis, 09:39

muhammed's gravatar image

muhammed
176131421
cevap kabul oranı: 0%

değiştirildi: 26 Nis, 09:43

kaç yaşındsınız?

(27 Nis, 02:34) huseying huseying's gravatar image

30 yaşındayım

(27 Nis, 06:28) muhammed muhammed's gravatar image

İş kurmak kolay ya sonrası? Hayatta her şey istenildiği gibi gitmiyor. Müşterin var mı? Referansın var mı? Ya tecrüben? Bunlar olmadan olmaz. İşi kurarsın. Zaten çok bir şey gerekmiyor. Sevgili Java üstadı Ümit VARDAR zamanında bana demişti. "Kendi şirketini kur, evinin bir odasını şirket olarak gösterirsin. Yıllık çok az bir miktar vergi verirsin" diye lakin ben korktuğum için kurmadım. Çünkü tecrübesizlik, iş dünyasından uzak olmak ve daha bir sürü etmen var. Kendi işini kurduktan sonra "her şey çok güzel olacak" diye bir kavram yok. Elindekilerin de gitme ihtimali var. O yüzden önce bir dur düşün derim.

Örneğin Ankara'da iş yaptığım bir firmada Telekom işinin yanında yazılım işlerini de yürüttüğümüz bir abimiz vardı. Zaten onun çevresi çok geniş olduğu için devamlı iş alıyorduk ama en büyük geliri Telekom'dan sağlıyorduk. Lakin devletin çıkardığı bir kanunla; bankada 1 Milyon liranın altında parası olmayanların telekom işi yapmasını engellediler. Dolayısıyla firmayı kapatmak zorunda kaldık. Herkes yoluna ayrı ayrı olarak Freelancer devam etti. Yani bu işler kolay değil. Şayet Türkiye'deyseniz hiç mi hiç kolay değil. Son olarak bir olaydan daha bahsedeyim. Yaklaşık 2 sene önce NATO bir konuda ihale açtı. Şimdi projenin adını vermeyeyim. Soran da olmasın. Yine bahsettiğim firma olarak bu ihaleye 30 bin lira teklifle girdik ve 2 ay sürede bu işi yapabileceğimizi beyan ettik. Lakin firma büyük olmadığı için (Firma bir daire büyüklüğünde ve benle birlikte toplam 3 kişi çalışan vardı) bize bu işi vermek yerine daha büyük bir firmaya 500 Bin lira bedelle işi verdiler. Tabi ki burada prestij konuştu. Büyük olan her zaman kazanır.

Toparlayacak olursak; kendi işini kurduktan sonra hayat toz pembe olmuyor. Başına gelebilecek her türlü olayı da önceden kestirebilmek lazım. Örneğin elindekileri de kaybetmek gibi. sana tavsiyem elindeki paranın (yaklaşık 10 bin lira kadar) eğitime harca. Sertifika al. İşi öğren. Çevre edin. Diğer kalan parayı da gelecekte oluşabilecek her türlü olaya karşı sakla derim.

permanent link

cevaplandı: 27 Nis, 05:21

emrecan-oztas's gravatar image

emrecan-oztas
4.1k62146
cevap kabul oranı: 23%

Kardeşim bana soracak olursanda sıkı bir çalışma iyi bir eğitim ile 6 ayda güzel şeyler öğrenir çalışmaya başlarsın, iş kurmak tecrübesiz biri için çok riskli, paran dursun yeterince tecrübe kazanınca istediğin işi kurabilirsin. ayrıca iş kurarsanda kosgeb destekli kurmanı öneririm yoksa 120 bin 1 senede biter ortada kalırsın, bu işlerin vergisi gideri felan cok fazla bi anda biter o para.

permanent link

cevaplandı: 27 Nis, 05:53

ibrahim472's gravatar image

ibrahim472
1.9k1614
cevap kabul oranı: 10%

sevgili ibrahim peki iki sorum olucak . basit kurslar basit eğitimler verdiği için ciddi para istiyen ama kurumsal eğitim veren firmalardan eğitim alıcam . bilginç gibi.spring mvc vs herşey dahil olucak uygulamada alıcam hastane yazılımı uygulaması.daha önce çalışmadığım için sence firmalar eleman alımında sorun yaparlarmı yani işsiz kalırmıyım . ankarada ikamet ediyorum fakat istanbula gelicem .

(27 Nis, 06:42) muhammed muhammed's gravatar image

Merhaba, Bilgeadam gibi kurslar , kurs alırken, aldıktan sonra da seni yönlendirebiliyorlar çeşitli firmalara, ayrıca bu eğitim aldığın süreçte cv ni sürekli güncellemeli iş ilanlarını takip etmelisin, tüm kariyer sitelerinde cv in aktif olsun , yetiştirilmek üzere olsun, junior olsun bir çok eleman aranıyor sektörde yazılımcı kıtlığı var 6 ayda elbet tam senin istediğin gibi bir yerden teklif gelir yada başvurun kabul edilir.

(27 Nis, 09:44) ibrahim472 ibrahim472's gravatar image

Merhaba,

Ben 22 yaşında 3. sınıf Yazılım Mühendisliği öğrencisiyim.Tavsiye vermek bana düşmez.Fakat iş kurmak yerine Java geliştiricisi olmak için çalışmayı düşünürseniz belki yararı olur diye kendi tecrübemi paylaşmak istedim.

Geçen sene Ekim ayında Java öğrenmeye başladım.Daha önce bende az biraz C# biliyordum. Şuradaki yol haritasını takip ederek sırasıyla Java SE,JDBC,JPA-Hibernate,Servlet,JSP,JSF,Spring,Spring MVC teknolojilerini öğrendim.Bu süreçte C ve Sistem Programcıları Derneği'nde Temel Java ve İleri Java kurslarına gittim.Burada kurs reklamı yapmak istemiyorum.Fakat illa kursa gitmek istiyorum diyorsanız; hem kalite hem de fiyat uygunluğu açısından bir daha olsa yine orayı tercih ederdim diyebilirim.Böylece pek maliyetli bir öğrenim süreci de olmamış oldu.Bildiklerimle birkaç proje yapıp Github hesabımda paylaştım ve blog yazdım. İnternet üzerinden part time çalışabileceğim bir iş aradım ve şu an 2 aydır bir yazılım şirketinde saydığım Java teknolojilerinin bir çoğunu kullanarak çalışıyorum.

Yani söyleyeceğim o ki; eğer çalışmayı düşünürseniz iyi bir çalışmayla 8-9 ayda yeterli bir seviyeye gelebilirsiniz. Kurslara çok fazla para dökmenin anlamsız olduğunu düşünüyorum. İş görüşmesine gittiğim şirketlerde de mülakatı yapanlar için çoğunlukla gittiğim kurslar pek ilgi çekici olmadı.Onun yerine yaptığım projeleri ve teknik bilgi seviyemi ölçmeye çalıştılar.Ben çoğu şeyi internet üzerinden öğrendim. Az biraz temelle şu an çalışacak seviyeye gelip iş bulabildiysem siz de pek tabii halledebilirsiniz diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar.

permanent link

cevaplandı: 27 Nis, 14:03

ugurcanlacin's gravatar image

ugurcanlacin
816101625
cevap kabul oranı: 11%

değiştirildi: 27 Nis, 14:04

ama şimdi burda bir özellik var ingilizce bilgisi . o yoksa internetten çok zor .

(27 Nis, 16:16) muhammed muhammed's gravatar image

Yazılımcı olmak istiyorsanız zaten her halükarda İngilizce öğrenmek zorundasınız. Dolayısıyla ek 8-10 ay da İngilizce öğrenme için ekleyip karar verme hususunda göz önünde bulundurabilirsiniz.

(27 Nis, 16:31) ugurcanlacin ugurcanlacin's gravatar image

fikri olan yokmu acaba

permanent link

cevaplandı: 26 Nis, 15:24

muhammed's gravatar image

muhammed
176131421
cevap kabul oranı: 0%

var kardeş

(27 Nis, 06:02) kodmanyagha kodmanyagha's gravatar image

kendi işini kur kardeş. hatta ortak da olabiliriz skntı yok. benimle iletişime geçebilirsin. skype kodmanyagha

permanent link

cevaplandı: 27 Nis, 03:58

kodmanyagha's gravatar image

kodmanyagha
3.1k132852
cevap kabul oranı: 15%

peki sevgili kardeşlerin cyber securty (siber güvenlik) için ne düşünüyorsunuz. aç kalırmı sizce .

permanent link

cevaplandı: 27 Nis, 16:24

muhammed's gravatar image

muhammed
176131421
cevap kabul oranı: 0%

Siber güvenlik uzmanı konusunda bir açık var fakat siber güvenlik ile ilgili şirket kurum sayısıda az, yazılım /donanım /linux /windows bir çok şey bir arada öğrenmen gerekir, siber güvenlikte apayrı bi dünya yazılım tarafında olmak istersen yine sonuçta iyi bir yazılımcı olman lazım, bana göre siber güvenlik uzmanları iyi yazılımcıların güvenlik üzerinden uzmanlaşmış kişilerinden olmalıdır, bir java /C# .net / php / developer uzmanı olmak bu konuda çalışmak senin için daha kolay bir yol olur ,

(28 Nis, 08:18) ibrahim472 ibrahim472's gravatar image

hiçbir şeye karar veremediysen ya java + android öğren mobil + rest servisleriyle güzel uygulamalar geliştir, yada ios developer ol, xamarin gibi hibrit frameworkleri öğren, ya da hepsini araştır hangisi hoşuna gidiyorsa o konuda yürü verdiğin karardan pişman olmadan sonuna kadar git uzmanlaş, konu ne olursa olsun her zaman uzman açığı vardır piyasada

(28 Nis, 08:18) ibrahim472 ibrahim472's gravatar image

sevgili ibrahim kardeşim .açıkcası aldığım yanıtlarla . kararımı verdim açıkcası.siber güvenlik işi hem yabancı olduğum bir alan olduğu için hemde iş alanı en azından şu an için kısıtlı olduğu için kumar oynamak gibi bişey .anca evde orayı burayı kırmaktan başka ileriye gidiceğini sanmıyorum.

(28 Nis, 11:00) muhammed muhammed's gravatar image

kararımı ise verdim.java+android+(javacılar için gerekli oracle ve linux bilgisi)+python script.ana başlık olarak bunlar

(28 Nis, 11:01) muhammed muhammed's gravatar image

alıcağım eğtimler ise . 1-Spring Framework Eğitimi 2-Spring MVC Eğitimi 3-Spring ORM with Hibernate 4 Eğitimi 4-Spring Core 3 Eğitimi 5-Core Jsf2 and PrimeFaces 5 +rich faces Eğitimi 6-Context and Dependency Injection Eğitimi 7-Apache Tomcat 7 Administration Eğitimi 8-JMS on Weblogic 12c Eğitimi 9-JBoss AS7: Administration Eğitimi 10-Hibernate Eğitimi 12-Java Design Patterns Eğitimi 13-Object Oriented Programming Principles and Design Patterns (in Java) Eğitimi 14-Java Persistence with JPA 2.1 Eğitimi 15-jax.ws ve jax.rs 15-ejb

(28 Nis, 11:19) muhammed muhammed's gravatar image

16-ext.js,node.js, 17-javafx+ağ programlama 18-temel javacılar için linux. 19-javacılar için oracle 20-android+nadroid için web servisleri+android için ejb ve spring ,hibernate jpa vs kullanımları ve proje yapımı bir adet . 16-hastane yazılımı modülleri içerikleri (teorik eğitimi) 17-bir hastane yazılımının terosinin proje haline getirilişi .spring,jsf,primefaces,hibernate,jpa,jboos,katmansal mimari ,web servis,

(28 Nis, 11:19) muhammed muhammed's gravatar image

18- erp yazılımı yapılıcak ilk başta torik detaylı bilgisi verilicek. 19-sonra uygulaması yapılıcak.spring mvc,ext.js,web servisi,hibernate,jpa,weblogic,katmanlı mimari 20-labaratuvar bilgi sistemi terokik olarak anlatılıcak . 21-ejb,jboos server,richfaces,web servisleri,jsf,hibernate,jpa,katmanlı mimari 22-java fx ile e- eğitim yazılımı yapmak . 23-python script eğitimi

(28 Nis, 11:19) muhammed muhammed's gravatar image

Yazmış olduğun 22 maddelik eğitime ne kadar ödeyeceksin?

(30 Nis, 17:35) emrecan-oztas emrecan-oztas's gravatar image

ben ankaradan gelicem. malum pansiyonda kalıcam bi bilgişsayar alıcam lap top, üst baş yıkama ,yeme içme yol parası ve 6 aylık bir bütceyi saymıyorum direk kursa ödenecek parayı sayıcam toplamda fazlaca yazıyorum eğitim sayısını -35 adet eğitim alıcam eğitimlerin normal ücreti 3.000 tl fakat indirim de yapa bilirler . 3.000 tl lik fita ile hesaplandığında 35*3=105.00 tl tutuyor tabi bu fazlaca söylenmiş bir rakam .yani eğitimler ddaha az saat tutabilir belki veya toplu alındığı için tanesini 2000 tlden verebilirler.

(01 May, 11:35) muhammed muhammed's gravatar image
9 yorumdan 5 tanesi gösteriliyor hepsini göster
Cevabınız
toggle preview

Bu soruyu takip et

E-Posta üzerinden:

Üyelik girişi yaptıktan sonra abonelik işlemlerini yapabilirsiniz

RSS üzerinden:

Cevaplar

Cevaplar ve Yorumlar

Yazı Formatlama

  • *italic* ya da _italic_
  • **bold** ya da __bold__
  • link:[text](http://url.com/ "başlık")
  • resim?![alt text](/path/img.jpg "başlık")
  • liste: 1. Foo 2. Bar
  • temel HTML etiketleri de kullanılabilir

Bu sorunun etiketleri:

×1,079
×58
×18

Soruldu: 26 Nis, 09:39

Görüntüleme: 452 kez

Son güncelleme: 01 May, 11:35

powered by BitNami OSQA