Mobil oyun geliştirmek için hangisine ağırlık vermeliyim ?

soruldu: 22 May '13, 05:31

sezgindemir's gravatar image

sezgindemir
16223
cevap kabul oranı: 0%

değiştirildi: 24 May '13, 04:04

CemIkta's gravatar image

CemIkta ♦
19.8k29125190

bence bu noktada ihtiyaçlarınızı bilmeniz önemli; kitleniz kim, cross platform bir oyun mu geliştirmek istiyorsunuz, yazılım background'unuz ne vs. gibi

(22 May '13, 20:08) gturedi gturedi's gravatar image

opengl, bana kalırsa unity'e göre çok daha low level, çok daha optimize kodlar oluşturabilirsiniz ama karşılığında çok vakit harcarsınız. unity, daha çok scripting mantığıyla çalışıyor, ve çok kısa zamanda her platformda çalışacak oyunlar oluşturaibliyorsunuz. bana kalırsa çok özel bir amacınız yoksa tekerleği yeniden keşfetmenin bir anlamı yok..

(23 May '13, 15:47) dreampowder dreampowder's gravatar image

Henüz bende yeni oyun alanında bir şeyler öğrenmeye başladım, bildiklerimden yola çıkarak cevaplarsam; OpenGL grafik kütüphanesi iken, Unity3D komple oyun motoru ve geliştirme ortamıdır. Yani Unity3D fizik, grafik, ses, giriş olaylarını da yönetir ancak OpenGL 2d/3d grafik çizimlerini sağlamaktadır. OpenGL kullanarak normalde Unity3D'nin kendi hallettiği bir çok hesaplamayı kendin yaparak basit bir oyun geliştirebilirsin ama harcadığın efor ve vakit çok daha fazla olacaktır Unity3D'ye göre. Bir de olayın geliştirme ortamı kısmı var ki Unity3D wyiwyg mantığı ile çalışan bir arayüze sahip, oyunla ilgili gelişmeleri anında ekranda görerek geliştiriyorsun.

OpenGL destekli başka grafik motorları hatta oyun motorları bulabilirsin. JMonkeyEngine var Java ile geliştirme yapmak istiyorsan. Netbeans tabanlı bir SDK'ya sahip. Android ve Bilgisayarlar için geliştirme yapılabiliyor.

permanent link

cevaplandı: 24 May '13, 06:22

baran's gravatar image

baran
2.1k81939
cevap kabul oranı: 30%

Cevabınız
toggle preview

Bu soruyu takip et

E-Posta üzerinden:

Üyelik girişi yaptıktan sonra abonelik işlemlerini yapabilirsiniz

RSS üzerinden:

Cevaplar

Cevaplar ve Yorumlar

Yazı Formatlama

  • *italic* ya da _italic_
  • **bold** ya da __bold__
  • link:[text](http://url.com/ "başlık")
  • resim?![alt text](/path/img.jpg "başlık")
  • liste: 1. Foo 2. Bar
  • temel HTML etiketleri de kullanılabilir

Bu sorunun etiketleri:

×32
×15

Soruldu: 22 May '13, 05:31

Görüntüleme: 1,037 kez

Son güncelleme: 24 May '13, 06:22

powered by BitNami OSQA